۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹

طلایی نیک در جمع خبرنگاران:

امسال حق ایثارگری بازنشستگان لشکری پرداخت می‌شود

امسال حق ایثارگری بازنشستگان لشکری پرداخت می‌شود

معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تمهیدات وزارت دفاع در حوزه معیشتی، اعلام کرد: برای اولین بار امسال حق ایثارگری بازنشستگان لشکری پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رضا طلایی نیک در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس با حضور وزیر دفاع، گفت: بخش‌هایی از گزارش وزیر دفاع چون با ملاحظات طبقه بندی بود در جلسه غیرعلنی مطرح شد بنابراین امکان انعکاس در جلسه علنی نداشت.

وی افزود: روند پیشرفت صنایع دفاعی و سامانه‌های جدید تسهیلاتی کشور با اتکا به دانش بومی متخصصان ایرانی، مشارکت بخش خصوصی و نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان به دست آمده است و موارد خاصی از محصولات جدید در حوزه موشکی، پدافند هوایی، وزن زمینی، دریایی و هوایی را شامل می‌شود که وزیر در این باره گزارشی به نمایندگان ارائه کرد.

معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: امیرحاتمی در این جلسه اشاره‌ای به جنگ الکترونیک کرد و همچنین مواردی را درباره تجهیزات مورد نیاز حوزه مرزبانی و انتظامی مطرح کرد و تأکید شد بخشی از این محصولات باعث شده قدرت بازدارندگی ما افزایش یابد به گونه‌ای که متناسب با تهدیدات احتمالی، ما الان در یک وضعیت دفاعی مناسبی در منطقه قرار گرفته‌ایم و این قدرت بازدارندگی در حدی است که دشمنان ما با وجود اینکه بعضاً شعار تهدید علیه ایران را می‌دهند، اما اراده عملی برای اعمال تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران و استقلال و تمامیت ارضی ایران و امنیت کشورمان نداشته و بارها از این تهدیدات خود عقب نشینی کرده‌اند که مستنداتی از قابلیت‌های حوزه دفاعی از سوی وزیر دفاع به نمایندگان ارائه شد.

طلایی نیک با بیان اینکه بخشی از این دستاوردها محصول مشترک صنایع دفاعی در نیروهای مسلح با بخش خصوصی است، تصریح کرد: ما با ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت بخش خصوصی در وزارت دفاع همکاری نزدیک داریم. همچنین ۶۱۰ شرکت دانش بنیان در تحقیقات، فناوری و صنایع دفاعی مشارکت دارند. ۶,۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد جاری با شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان داریم.

وی افزود: مشارکت بخشی خصوصی و نخبگان در حوزه صنعت دفاعی زمینه ۶۰ هزار فرصت شغلی را فراهم کرده است و همچنین در بومی سازی قطعات و محصولات دفاعی به روند خوداتکایی بالایی رسیده‌ایم به گونه‌ای که ما امروز علاوه بر صنایع نظامی حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد جاری و در حال انعقاد با بخش‌های غیر نظامی داریم.

معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در واقع ظرفیت مازاد صنایع دفاعی در عرصه صنایع غیرنظامی قرار گرفته است که حوزه خودروسازی یکی از این موارد است. چرا که تحریم کنندگان جمهوری اسلامی ایران از حدود یک سال قبل ایران را ترک کردند و شرکت‌های بزرگ خودروسازی را تنها گذاشتند و بلافاصله وزارت دفاع ورود کرد و بخش قابل توجهی از آن تجهیزاتی که وارداتی بود و شرکت‌های تحریم کننده آنها را در اختیار ما قرار نداده‌اند، توانستیم خیلی سریع جبران و جایگزین کنیم.

وی اظهار داشت: امروز بیش از ۳,۵۰۰ میلیارد تومان فقط در عرصه خودروسازی به خودروسازان کشور کمک می‌کنیم تا در زمینه تأمین خودرو با وقفه مواجه نشوند.

معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تمهیدات وزارت دفاع در حوزه معیشتی، اعلام کرد: برای اولین بار امسال حق ایثارگری بازنشستگان لشکری پرداخت می‌شود. متأسفانه در ۳۰ سال گذشته پرداخت نشده بود که حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار با کمک دولت و مجلس در این راستا تأمین شد و ما امسال پرداخت غرامت بیمه عمر حوادث بازنشستگان لشکری را به بیش از سه برابر افزایش می‌دهیم.

طلایی نیک گفت: به این معنا با تأمین اعتباری که در این زمینه‌ها حاصل شد، سرانه بیمه عمر بازنشستگان به بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی همچنین اظهار داشت: وزیر دفاع درباره بودجه دفاعی و مناسبات دفاعی با کشورهای منطقه اطلاعاتی را در اختیار نمایندگان قرار داد.

معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما قدردان حمایت مجلس در بودجه دفاعی هستیم اما در بخش تخصیص مشکلاتی وجود دارد که در این جلسه از سوی وزیر دفاع مطرح شد.

طلایی نیک با اشاره به اینکه نمایندگان در جلسه غیرعلنی در مورد انتقال پادگان‌های نظامی مطالبی مطرح کردند، گفت: درخواست نمایندگان انتقال این پادگان‌ها از داخل شهرها به بخش‌های دیگر بود. و همچنین تأکید کردند زمینه مشارکت بخش خصوصی بیشتر فراهم شود که قرار شد پیشنهادات تقنینی را به دولت و مجلس ارائه کنیم تا تسهیلات قانونی درباره مستند سازی اراضی و املاک و نحوه انتقال پادگان‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: درباره مشارکت صنایع دفاعی و حوزه‌های نیروهای مسلح با بخش‌های خصوصی به دنبال آن هستیم که فضا بیشتر فراهم شود تا بتوانیم مخصوصاً در حوزه صندوق بازنشستگی، لشکری مشکلاتی را حل کنیم و معتقدیم که این صندوق باید احیاء شود چرا که احیای صندوق بازنشستگی لشکری باعث می‌شود منابع متعلق به بازنشستگان که در این صندوق است را به عرصه‌های مهمی چون پالایشگاه‌ها و فراوری های نفت خام اختصاص دهیم.

معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما می‌توانیم منابع بازنشستگان را به عرصه‌های مهمی چون پالایشگاه‌ها و فرآوری‌های نفت خام اختصاص دهیم که وزارت دفاع اعلام آمادگی کرده که با اختصاص منابع بازنشستگی لشکری و با کمک مجلس، دولت و بخش خصوصی بتوانیم ۵۰ درصد نیاز کشور به افزایش فرآوری نفت خام را انجام دهیم تا صادرات نفت خام به صادرات فرآورده‌های نفتی تبدیل شود.

کد خبر 4956224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      سلام، خسته نباشید، کاش به بازنشستگان کشوری ایثارگر هم حق ایثارگری اختصاص یابد.
    • علی ولی پور IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 1
      سلام خدمت سردارطلایی نیک..سردارمنی که سربازبودم ودرسال 70بادادن 3شهید40درصرجانبازیرفتم .چراسازمان بازنشستگی ن مسلح پس ازپیگیری بنده میگه فوق اعاده ایثارگری به سربازتعلق نممیگرد.آخه چرامنم جانبازم .
    • علی ولی پور IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      سلام چراایثارگری به منی که سربازبودم نمیده سازمان ومیگه به سربازجانبازتعلق نمیگیرد.سرداربی عدالتیه.حق ماهم هست.اینوبرای ماپیگیری کنید.متشکر
    • Alivalipoor IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      باسلام سردارایثارگری.سربازان جانبازراهم پرداخت کنید چراسازمان بازنشستگی میگه به سربازدوره ضرورت تعلق نمی گیرد.میگه فقط به کسانی به جبهه رفته اند هردوبرای کشورشان جانبازشده اند.اینواصلاح کنید ودستورپرد
    • حمزدرضا باقرنژاد NL ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
      0 0
      آیا میخان مطالبات این چند سالی که ندادن بدن کی خواهند داد وقتی اعتبار تامین شده چرا پرداخت نمیشود
    • حسن US ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
      3 0
      سلام تقاضاداریم وزیرمحترم دفاع رزمندگان معسرحمایت ازبیمه درمانی وعمرتکمیلی ایشان لطف دارندبه همه رزمندگان دفاع مقدس تشکرمیکنیم ازوزیردفاع
    • عادل IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      12 2
      مطالبات حق ایثارگری پس چی میشه این حق الناسه برادر عزیز
    • علی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      کارت ایثا ر بازنشستگان ناجا صادر نشده برای کد ایثار باید به کجا مراجعه کنیم چه کسی رسیدگی میکند سردار عزیز مگر شما سپاهیان حق مارا بگیرید التماس دعا.
    • بهروز جمشیدی IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      0 0
      سلام به ما سربازان جانباز بند ج اینقدر بی اعتنایی میشه که گاهی یادم میره جانبازم .یعنی با اینکار ماهم داخل ...حساب میشیم ؟خدا کنه اقا
    • عبدالنبی خمیسی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      0 0
      سلام بنده جانباز۲۵درصدوبازنشسته نیروی انتظامی مدت ۲۱ماه در جبهیه حق علیه باطل درمنطقه مهران خدمت کردم ودرتاریخ 1363/1/19مجروح شدم حق ایثارگری به من تعلق میشود ممنون میشم اگر جواب من بدید